Meld je aan voor onze steelupdate

Klantreactie Uitbreiding Schiphol

Melvin Fraenk, René Kruuk & Ron Snijder|Ballast Nedam

"Vanaf de eerste kennismaking tot aan de laatste staalmontage een goede samenwerking. Een co-maker die er echt voor je is: dag en nacht stond het personeel voor elkaar klaar. Uniek! Ondanks de hoge werkdruk is er een prachtig kwalitatief stuk werk geleverd."

In juni 2013 kreeg Voortman Steel Construction van Ballast Nedam Bouw & Ontwikkeling Speciale Projecten de opdracht voor het plaatsen van een overlaging (een extra verdieping op de bestaande pier) op de E- en F-pier en voor het uitbouwen van de terminal in het gebied tussen deze pieren.

Melvin Fraenk (Hoofduitvoerder E-Pier, F-Pier, EF-gebied): “Vanaf de eerste kennismaking tot aan de laatste staalmontage een goede samenwerking. Een co-maker die er echt voor je is: dag en nacht stond het personeel voor elkaar klaar. Uniek! Ondanks de hoge werkdruk is er een prachtig kwalitatief stuk werk geleverd. De speciale nachtelijke transporten en hijsbewegingen van diverse onderdelen over airside en landside vergeten we nooit meer. Voortman Steel Construction en Ballast Nedam hebben hier echt laten zien wat samenwerken is. Ik kan alleen maar zeggen: hopelijk tot snel, voor weer een mooi gezamenlijk project.

CENTRAL SECURITY NON-SCHENGEN (CSNS)

De werkzaamheden waren onderdeel van het omvangrijke project Central Security Non-Schengen (CSNS). Schiphol heeft dit concept geïntroduceerd om toekomstige passagiersstromen te kunnen blijven verwerken. Passagiers die reizen met niet-Schengenvluchten worden nu centraal gecontroleerd, in plaats van middels veiligheidscontroles bij de gates. De overlaging is bedoeld om deze reizigers te scheiden van de overige reizigers.

René Kruuk (projectcoördinator voor het EF-gebied): “Ik heb Voortman Steel Construction ervaren als een integrale staal- en beplatingsleverancier die zich ten volle heeft ingezet voor het slagen van dit project. Ook de persoonlijke samenwerking was zeer prettig, iets wat zeker heeft bijgedragen aan het succes.

TIJDELIJKE LOOPBRUG

Ook realiseerde Voortman Steel Construction een tijdelijke loopbrug tussen de E- en F-pier met een totale lengte van 200 meter. Dankzij deze loopbrug ondervonden passagiers geen hinder van de verbouwingen en bleven beide pieren op een veilige manier toegankelijk.

Ron Snijder (werkvoorbereider E- en F-pier, EF-gebied): “De proactieve houding van Voortman tijdens dit project, zowel in de voorbereiding als in de uitvoering, heb ik als zeer positief ervaren. Dank ook voor de innovatieve oplossingen die jullie bedacht hebben voor onze uitdagende vraagstukken!

POSITIEVE SAMENWERKING

Het project werd eind 2015 afgerond. Er waren weinig obstakels tijdens de bouw, mede dankzij de goede samenwerking tussen de bouwpartners. Dit blijkt ook uit reacties van de heren Melvin Fraenk, Ron Snijder en René Kruuk van Ballast Nedam.

FEITEN EN GETALLEN

  • Bouwperiode: 2013 - 2015
  • Gewicht: +/- 4000 ton staal
  • 200 meter lange loopbrug
  • Bouwen in operationele omgeving
  • Hoge veiligheidseisen