De bedrijfsbebouwing aan de noordzijde van de A12 bij het knooppunt Maanderbroek in Ede fungeert als geluidsafscherming voor de achterliggende woonwijk. De hoofdkantoorbebouwing of een showroom is gericht op de A12, waarvan de zijde evenwijdig aan de A12 voor 85% dient te zijn bebouwd met een hoogte tussen de 15 en 18 m. Zowel de kantoren als de bedrijfshal zijn aan de zuidzijde gericht op de A12. Het pand wordt met de hoofdentree vanuit de noordzijde ontsloten. Daar bevinden zich ook de uit het zicht zijnde parkeerplaatsen. Het algemene beeld langs de Nederlandse snelwegen voor bedrijfsgebieden is een combinatie tussen kantoor en bedrijfshal. Dit beeld is bewust niet nagestreeft.
Voortman Steel Construction kreeg van Bruil Bouw de opdracht voor de realisatie van het bedrijfsgebouw Toyota Material Handling te Ede. Voor het project leverde en monteerde Voortman zo’n 638 ton staal. Het dak van de hal is voorzien van raatliggers. Raatliggers zijn liggers die bijzonder geschikt zijn voor grote overspanningen met beperkte belasting, zoals bijvoorbeeld dakliggers. Bij raatliggers wordt een standaard warmgewalst profiel in de lengte doorgesneden en vervolgens op elkaar gelast zodat er een hogere ligger ontstaat, voorzien van gaten in honingraatvorm. Door de toename van de hoogte, krijgen raatliggers een groter buigmoment dan de oorspronkelijke ligger waaruit ze zijn gemaakt.
Het bedrijfsgebouw won in 2014 de Nationale Staalprijs.